Nyheter

MatHem förenklar livet för sina kunder genom att ta emot returpaket åt PostNord

MatHem förenklar livet för sina kunder genom att ta emot returpaket åt PostNord

När e-handeln ökar, så ökar även returerna. MatHems kunder sätter stort värde på att förenkla sitt liv, och MatHem hjälper nu sina kunder ytterligare genom att även ta emot returpaket. I samband med matleveransen kan nu kunden enkelt lämna över sina returpaket till MatHem som är ett ombud för PostNord.

– Konsumenterna vill att det ska vara enkelt och bekvämt att både handla och returnera gods. Tillsammans med PostNord har vi hitta ett nytt, nyskapande samarbete som våra kunder får nytta av, säger Tomas Kull, VD och grundare av MatHem.se.

– Med den här lösningen frigör vi tid och gör det enklare både för våra och MatHems kunder. Inte nog med det, vi sparar även på miljön genom att utnyttja de leveranser som redan görs via MatHem, säger Anders Holm, VD PostNord Sverige.

Retursamarbetet gäller till en början i Stockholm, Uppsala, Västerås, Enköping, Köping och Södertälje, men kommer att utökas till ytterligare orter under första halvåret 2017.

De hushåll som har e-handlat varor som de vill returnera lämnar helt enkelt sin retur i samband med sin matleverans från MatHem. Helt kostnadsfritt. E-barometern* visar att 37 procent av konsumenterna ibland avstår från att e-handla va­ror de vill ha för att de inte vill betala för att returnera en vara. För modebranschen är returgraden betydligt högre, ofta upp emot cirka 30-40 procent.

Post Comment