Nyheter

H&M laddar varumärket med Stella McCartney

Damkollektionen ”Stella McCartney for H&M” lanseras i Sverige den 10 november i 35 butiker. Fokus ligger på butiker i större städer och kollektionen presenteras på en egen yta i butikerna. Utvalda plagg kommer även att säjas via H&M:s hemsida.

– För mig är ”Stella McCartney for H&M” ett utmärkt sätt att nå en bredare kvinnlig kundkrets med en kollektion som har ett attraktivt pris samtidigt som den håller hög nivå på kvalitet, passform och detaljer, säger Stella McCartney.

I designarbetet har Stella McCartney utgått från tidigare favoriter i hennes egna kollektioner. Den unika höstkollektionen med ett 40-tal
olika plagg och accessoarer bär alla Stellas tydliga signum där mjukt kvinnligt kombineras med maskulint skräddarsytt. H&M:s kunder kommer att kunna köpa typiska Stella-plagg som stuprörssmala jeans med arbetade
detaljer, voluminösa tröjor, feminina toppar och t-shirts, skräddade kostymer och kvinnliga aftonklänningar.

– Stella McCartney är en av mina personliga favoriter och jag vet att hon även är en av våra modemedvetna kunders favoritdesigners. Stella har gjort en trendig, lättburen och kvinnlig kollektion som jag tror att våra kunder kommer att tycka mycket om, säger H&M:s designchef Margareta van den Bosch.

Post Comment